Turmalina

Turmalines

Propietats
 
Cap gemma té una riquesa de colors com la de la turmalina: rosa, vermella, groga, blava, violeta, negra, multicolor o, fins i tot, incolora. Van ser els holandesos els qui la van introduir a Europa, quan van importar-la l’any 1703 des de Ceilàn, a la República de Sri Lanka. Allà els pobladors la denominaven touramalli, que significa “pedra de colors barrejats”. Des de sempre, els homes i dones s’han sentit atrets per aquesta pedra a qui atorgaven propietats extraordinàries. Es diu que la turmalina és capaç de transformar l'energia negativa en positiva i de millorar l'autoconfiança.
 
És una gemma d’una gran complexitat mineral i se la coneix amb diferents noms segons el seu color: verdelita (verda), rubelita (rosa, vermella o violeta), dravita (grogosa) o siberita (blava violeta), entre d’altres.
 
La seva semblança amb d'altres pedres precioses ha fet que, al llarg de la història, per exemple, s'utilitzessin turmalines simulant que eren robins. És el cas de diferents joies de la corona russa del segle XVI.
 
 
Podeu veure totes les peces creades amb turmalines naturals i de colors de Roosik&Co aquí
 
 
  

Jordi Rosich

En Jordi s’ha convertit en el dissenyador i joier de referència d’aquells que, com ell, valoren les joies per ser més que or i pedres precioses.  També ha rebut el reconeixement professional a la seva trajectòria:

el Premi Talent 2019 per part de l’Ajuntament de Girona i el Premi al Millor Comerç 2019 per part de la JORGC, el Col·legi Oficial de Joiers, Orfebres, Rellotgers i Gemmòlegs de Catalunya. En Jordi és gemmòleg titulat per l'universtiat de Barcelona,(número de registre 200601946) i especialista en Diamant per la mateixa universitat.